ÀREA DE PARTICIPACIÓ I BENESTAR SOCIAL (Regidoria encapçalada pel PSPV-Antella)
1.-Promoure el servei de tele-pregó i
la web municipal perquè la informació
arribe de forma detallada i clara a tots els veïns. Es
va intentar, sol·licitant pressupostos, però la realitat econòmica municipal no
ens ha deixat. Volíem disposar d’un
canal TV, per donar la informació al nostre veïnat, així tothom podria estar
assabentat del que ocorre i de la informació municipal.
2.-Consolidar i dinamitzar el moviment associatiu ja existent. S’ha ajudat en tot el possible a les associacions municipals de tot tipus, tant física com econòmicament, cedint locals, mitjançant subvencions, etc.. Encara que semble poc, no podem oblidar que la cessió dels locals ocasiona unes despeses importants a l’Ajuntament, en llum, aires condicionats, neteja, etc... i cal saber que en altres municipis, està cessió es cobra, es a dir, una associació amb fins particulars, quant necessita un local municipal, ho paga.
3.-Creació d’una oficina de
“Participació Ciutadana” on recollir les demandes i propostes dels ciutadans. No
s’ha portat a terme per falta de mitjans humans. Per
altra banda, la Corporació ha estat amb les orelles obertes, per tal d’escoltar
i intentar solucionar i millorar la convivència entre el veïnat.
4.-Millorar i augmentar els serveis
socials per a tots els veïns, en especial, majors, discapacitats i malalts
crònics. L’Ajuntament
a pesar de la conjuntura, ha fet i fa tot el possible per a que aquestos
serveis milloren. S’ha canviat de Mancomunitat, de la de Càrcer a la de la
Ribera Alta, per a seguir donant servei, per que en la de la Vall Farta, no es
fan els procediments administratius de la forma mes correcta. Ha
estat al costat dels mes necessitats, amb ajudes socials, amb suport econòmic i
anímic, amb tot aquell que ho ha requerit.
5.-Remodelació de la llar dels jubilats
i la creació d’un Centre de Dia amb servei de menjador, podologia i animació. Es
pot comprovar com amb un xicotet pressupost, s’ha millorat molt la Llar de
Jubilats, repintat, amb sòcol de fusta, tancament d’espais oberts per millorar
l’eficiència energètica, etc.. en el que
hui en dia es pot fer un ús del mateix. S’han
quedat per fer diversos serveis interessants per al poble, com el de podologia,
etc...
6.-Impulsar el Voluntariat Social perquè, entre d’altres qüestions, reduesca el problema de la solitud entre les persones majors. No s’ha portat a terme, per falta de recursos humans.
7.-Augmentar el servei i millora d’ajuda a domicili. Amb la conjuntura actual, al menys s’ha pogut mantenir dit servei, i l’Ajuntament ha aprofitat ajudes de contractació de personal, per a realitzar aquestes tasques tant necessàries per a una població com la nostra.
8.-El disseny d’un pla d’Evacuació i protecció en cas de catàstrofe. S’ha dissenyat i aprovat aquest pla, junt a la Conselleria de Governació i Justícia. On vivim, sabem que en qualsevol moment, podem sofrir un desastre com pluges fortes, terratrèmols, pantanades, etc.. i aquest pla, clarifica i intenta donar solucions a possibles problemes que ocasionarien estos fets.
A
banda del que proposàvem al programa, s’han realitzat moltes altres actuacions.
Per ressenyar-ne alguna, podem comentar, que amb la il·lusió de crear un centre
per als majors, bé un centre de dia o bé una residència. Férem totes les
gestions al nostre abast, parlàrem amb la propietària de la vaqueria, per a que
l’Ajuntament es quedara el terreny, sinó en diners, permutant terrenys
edificables a l’entrada del poble. L’arquitecte municipal va fer els estudis i
projectes pertinents per a fer allí un centre de dia, perquè sense ells no es
poden demanar subvencions. La realitat és que no sols l’Ajuntament no té
diners, sinó que Conselleria de Benestar Social ha tancat el grifo d’ajudes
i no subvenciona cap tipus d’actuacions. Som
defensors dels centres de dia en municipis menuts, per que així, les persones
majors, poden estar a un lloc durant el dia, amb tota la cura necessària, i
després poden tornar a casa amb els seus, a passar la nit. Son millors que les
residències, per que les persones no es desvinculen del seu entorn i dels seus
familiars.
ADMINISTRACIÓ LOCAL
I HISENDA (Regidoria encapçalada per Gent d’Antella)
1.-Oficina de recaptació i promoció
d’empreses. Com
es comentava en l’escrit primer, amb el deute reconegut pel Ministeri de
Hisenda i la conjuntura actual, no s’ha pogut portat a terme per falta de
recursos humans i econòmics. No obstant, seguim pensant que seria indispensable
poder portar endavant aquesta idea per tal de fomentar, crear empreses i
ocupacions i evitar que molta gent, necessite anar fora per tal de guanyar-se
un jornal, quan vivim a un municipi amb molts recursos potencials per a crear
feina.
2.-Ajudes a la desocupació amb l’estalvi
de les despeses innecessàries. No
hem pogut fer un Programa Ocupacional Local, perquè a l'estar intervinguts pel deute de l’anterior Corporació l’Ajuntament no pot contractar directament,
ha de ser per mig d’empreses.
3.-Creació de llocs de treball de serveis fix. Som coneixedors de les necessitats del municipi i creguem que és fonamental que diversos serveis estiguen coberts de manera fixa per al bon funcionament del poble, com ara els jardins, neteja, manteniment, cura de les instal·lacions i de la ferramenta i un llarg etc. A pesar dels pesars, en el sentit que de no ser pel deute i els decrets del Ministeri, la nostra idea era crear diversos llocs de treballs de serveix fixes, o al menys de llarg termini. Només hem pogut crear un, com a operari de serveis múltiples.
4.-Control i adequació del sou
d’alcaldia a la realitat actual. Es
pot comprovar, als pressupostos, com s’han reduït les despeses derivades de
l’Alcalde. Tant en el sou, com el els desplaçaments, telefonia i sobretot
en dietes. És increïble els diners que es gastava l’anterior Corporació,
sobretot en menjars en bons restaurants i en telèfons, per tot arreu
d’Europa.
5.-Control i reducció del sou dels no
funcionaris i renovació de plantilles. L’Ajuntament
era conegut com un dels que més treballadors tenia amb una
plantilla sobredimensionada, moltíssima gent “treballant” a l’Ajuntament, per a
una població cada vegada més escassa. Amb una bona gestió, es va reduir la
plantilla de manera significativa (assessors, nomenaments a dits...) sense menyscabar les necessitats del nostre
veïnat.
6.-Investigació i intervenció de la
gestió de l’anterior corporació. Tal
com vam informar als Plens municipals, es van traure literalment, totes les
factures que estaven en els caixons sense comptabilitzar. En l’any 2011, quant
ens posarem al capdavant de l’Ajuntament, ens trobarem que la comptabilitat
estava tancada en l’any 2009. L’any 2010 estava mig comptabilitzat i el 2011
sense comptabilitzar i sense un euro als comptes bancaris. A més l’anterior
Corporació, ja havia demanat tots els anticipis possibles de l’any, com els de
recaptació i els del Ministeri, i ja els tenia gastats en maig.
7.-Control de possibles
incompatibilitats dels assessors i tècnics municipals. A
l’igual que en l’apartat del personal, s’ha aconseguit portar endavant
l’Ajuntament sense cap assessor, i els tècnics contractats s’han dedicat a
temes municipals, no a castells en l’aire com grans projectes i plans
urbanístics, emportant-se -com anteriorment- els diners doblats, per fer una
feina innecessària per al poble.
8.-Optimització dels recursos humans,
materials i físics de l’Ajuntament. Hem portat endavant una gran tasca per a millorar tant l’espai físic com
material, per al personal que treballa dins i fora de l’Ajuntament, amb la
compra de mobiliari, ferramenta, ordinadors, etc.. que encara estaven de
l’època de quant el Sr. Jose Pardo fou alcalde.
9.-Gestió perquè la plaça de secretari
de l’Ajuntament l’ocupe el titular i no el suplent a càrrec i despesa extra
sobre la corporació. Vam intentar, des del primer moment, que la secretària titular tornara, donat que la titular
està treballant per a la Diputació de València i no té massa clar el tornar,
per no vores mai més amb l’anterior Corporació, que li va fer, a l'igual que a la
resta de treballadors, la vida impossible. De
moment continuem amb un Secretari accidental, que ve al municipi durant unes
hores a la setmana.
10.-Creació d’una comissió i d’una
auditoria per a la investigació dels deutes originats en l’anterior corporació. Amb
les noves lleis del Ministeri d'Hisenda no va ser necessària fer una
auditoria, perquè com en molts altres Ajuntaments, han hagut de fer un “Pla
d’Ajust” per a pagar el deute de l’anterior Corporació. El
deute reconegut apuja més de 500.000 euros, al qual hem de fer front per al seu
pagament, durant el propers deu anys. Al mateix temps, el Ministeri no
deixa que els Ajuntaments endeutats pugen demanar crèdits per endeutar-se més.
Amb
tot açò, el poble pot imaginar-se com, amb la situació actual en què cada
vegada hi ha més famílies que es ve molt malament poder pagar les taxes, va
reduint-se, any rere any, el pressupost municipal. Recordeu que amb l’anterior
Corporació els pressupostos pujaven a 1.200.000 euros i ara estem en uns
800.000 euros, que tan sols dóna per pagar llum pública, nòmines, serveis
públics i poca cosa més.