divendres, 3 d’abril del 2015

PROGRAMA ELECTORAL 2011. Fulls repartits el 29 de març de 2015



ÀREA DE PARTICIPACIÓ I BENESTAR SOCIAL (Regidoria encapçalada pel PSPV-Antella)

1.-Promoure el servei de tele-pregó i la web municipal perquè la informació arribe de forma detallada i clara a tots els veïns. Es va intentar, sol·licitant pressupostos, però la realitat econòmica municipal no ens ha deixat.  Volíem disposar d’un canal TV, per donar la informació al nostre veïnat, així tothom podria estar assabentat del que ocorre i de la informació municipal.

2.-Consolidar i dinamitzar el moviment associatiu ja existent. S’ha ajudat en tot el possible a les associacions municipals de tot tipus, tant física com econòmicament, cedint locals, mitjançant subvencions, etc.. Encara que semble poc, no podem oblidar que la cessió dels locals ocasiona unes despeses importants a l’Ajuntament, en llum, aires condicionats, neteja, etc... i cal saber que en altres municipis, està cessió es cobra, es a dir, una associació amb fins particulars, quant necessita un local municipal, ho paga. 
3.-Creació d’una oficina de “Participació Ciutadana” on recollir les demandes i propostes dels ciutadans. No s’ha portat a terme per falta de mitjans humans. Per altra banda, la Corporació ha estat amb les orelles obertes, per tal d’escoltar i intentar solucionar i millorar la convivència entre el veïnat.
4.-Millorar i augmentar els serveis socials per a tots els veïns, en especial, majors, discapacitats i malalts crònics. L’Ajuntament a pesar de la conjuntura, ha fet i fa tot el possible per a que aquestos serveis milloren. S’ha canviat de Mancomunitat, de la de Càrcer a la de la Ribera Alta, per a seguir donant servei, per que en la de la Vall Farta, no es fan els procediments administratius de la forma mes correcta. Ha estat al costat dels mes necessitats, amb ajudes socials, amb suport econòmic i anímic, amb tot aquell que ho ha requerit. 
5.-Remodelació de la llar dels jubilats i la creació d’un Centre de Dia amb servei de menjador, podologia i animació. Es pot comprovar com amb un xicotet pressupost, s’ha millorat molt la Llar de Jubilats, repintat, amb sòcol de fusta, tancament d’espais oberts per millorar l’eficiència energètica, etc..  en el que hui en dia es pot fer un ús del mateix. S’han quedat per fer diversos serveis interessants per al poble, com el de podologia, etc...

6.-Impulsar el Voluntariat Social perquè, entre d’altres qüestions,  reduesca el problema de la solitud entre les persones majors. No s’ha portat a terme, per falta de recursos humans.

7.-Augmentar el servei i millora d’ajuda a domicili. Amb la conjuntura actual, al menys s’ha pogut mantenir dit servei, i l’Ajuntament ha aprofitat ajudes de contractació de personal, per a realitzar aquestes tasques tant necessàries per a una població com la nostra.

8.-El disseny d’un pla d’Evacuació i protecció en cas de catàstrofe. S’ha dissenyat i aprovat aquest pla, junt a la Conselleria de Governació i Justícia. On vivim, sabem que en qualsevol moment, podem sofrir un desastre com pluges fortes, terratrèmols, pantanades, etc.. i aquest pla, clarifica i intenta donar solucions a possibles problemes que ocasionarien estos fets.

A banda del que proposàvem al programa, s’han realitzat moltes altres actuacions. Per ressenyar-ne alguna, podem comentar, que amb la il·lusió de crear un centre per als majors, bé un centre de dia o bé una residència. Férem totes les gestions al nostre abast, parlàrem amb la propietària de la vaqueria, per a que l’Ajuntament es quedara el terreny, sinó en diners, permutant terrenys edificables a l’entrada del poble. L’arquitecte municipal va fer els estudis i projectes pertinents per a fer allí un centre de dia, perquè sense ells no es poden demanar subvencions. La realitat és que no sols l’Ajuntament no té diners, sinó que Conselleria de Benestar Social ha tancat el grifo d’ajudes i no subvenciona cap tipus d’actuacions. Som defensors dels centres de dia en municipis menuts, per que així, les persones majors, poden estar a un lloc durant el dia, amb tota la cura necessària, i després poden tornar a casa amb els seus, a passar la nit. Son millors que les residències, per que les persones no es desvinculen del seu entorn i dels seus familiars.

ADMINISTRACIÓ LOCAL I HISENDA (Regidoria encapçalada per Gent d’Antella)

1.-Oficina de recaptació i promoció d’empreses. Com es comentava en l’escrit primer, amb el deute reconegut pel Ministeri de Hisenda i la conjuntura actual, no s’ha pogut portat a terme per falta de recursos humans i econòmics. No obstant, seguim pensant que seria indispensable poder portar endavant aquesta idea per tal de fomentar, crear empreses i ocupacions i evitar que molta gent, necessite anar fora per tal de guanyar-se un jornal, quan vivim a un municipi amb molts recursos potencials per a crear feina.   
2.-Ajudes a la desocupació amb l’estalvi de les despeses innecessàries. No hem pogut fer un Programa Ocupacional Local, perquè a l'estar intervinguts pel deute de l’anterior Corporació l’Ajuntament no pot contractar directament, ha de ser per mig d’empreses.

3.-Creació de llocs de treball de serveis fix. Som coneixedors de les necessitats del municipi i creguem que és fonamental que diversos serveis estiguen coberts de manera fixa per al bon funcionament del poble, com ara els jardins, neteja, manteniment, cura de les instal·lacions i de la ferramenta i un llarg etc. A pesar dels pesars, en el sentit que de no ser pel deute i els decrets del Ministeri, la nostra idea era crear diversos llocs de treballs de serveix fixes, o al menys de llarg termini. Només hem pogut crear un, com a operari de serveis múltiples.
4.-Control i adequació del sou d’alcaldia a la realitat actual. Es pot comprovar, als pressupostos, com s’han reduït les despeses derivades de l’Alcalde. Tant en el sou, com el els desplaçaments, telefonia i sobretot en dietes. És increïble els diners que es gastava l’anterior Corporació, sobretot en menjars en bons restaurants i en telèfons, per tot arreu d’Europa.
 
5.-Control i reducció del sou dels no funcionaris i renovació de plantilles. L’Ajuntament era conegut com un dels que més treballadors tenia amb una plantilla sobredimensionada, moltíssima gent “treballant” a l’Ajuntament, per a una població cada vegada més escassa. Amb una bona gestió, es va reduir la plantilla de manera significativa (assessors, nomenaments a dits...)  sense menyscabar les necessitats del nostre veïnat.    
6.-Investigació i intervenció de la gestió de l’anterior corporació. Tal com vam informar als Plens municipals, es van traure literalment, totes les factures que estaven en els caixons sense comptabilitzar. En l’any 2011, quant ens posarem al capdavant de l’Ajuntament, ens trobarem que la comptabilitat estava tancada en l’any 2009. L’any 2010 estava mig comptabilitzat i el 2011 sense comptabilitzar i sense un euro als comptes bancaris. A més l’anterior Corporació, ja havia demanat tots els anticipis possibles de l’any, com els de recaptació i els del Ministeri, i ja els tenia gastats en maig. 
7.-Control de possibles incompatibilitats dels assessors i tècnics municipals. A l’igual que en l’apartat del personal, s’ha aconseguit portar endavant l’Ajuntament sense cap assessor, i els tècnics contractats s’han dedicat a temes municipals, no a castells en l’aire com grans projectes i plans urbanístics, emportant-se -com anteriorment- els diners doblats, per fer una feina innecessària per al poble.
8.-Optimització dels recursos humans, materials i físics de l’Ajuntament. Hem portat endavant una gran tasca per a millorar tant l’espai físic com material, per al personal que treballa dins i fora de l’Ajuntament, amb la compra de mobiliari, ferramenta, ordinadors, etc.. que encara estaven de l’època de quant el Sr. Jose Pardo fou alcalde. 
9.-Gestió perquè la plaça de secretari de l’Ajuntament l’ocupe el titular i no el suplent a càrrec i despesa extra sobre la corporació. Vam intentar, des del primer moment, que la secretària titular tornara, donat que la titular està treballant per a la Diputació de València i no té massa clar el tornar, per no vores mai més amb l’anterior Corporació, que li va fer, a l'igual que a la resta de treballadors, la vida impossible. De moment continuem amb un Secretari accidental, que ve al municipi durant unes hores a la setmana. 
10.-Creació d’una comissió i d’una auditoria per a la investigació dels deutes originats en l’anterior corporació. Amb les noves lleis del Ministeri d'Hisenda no va ser necessària fer una auditoria, perquè com en molts altres Ajuntaments, han hagut de fer un “Pla d’Ajust” per a pagar el deute de l’anterior Corporació. El deute reconegut apuja més de 500.000 euros, al qual hem de fer front per al seu pagament, durant el propers deu anys. Al mateix temps, el Ministeri no deixa que els Ajuntaments endeutats pugen demanar crèdits per endeutar-se més. 
Amb tot açò, el poble pot imaginar-se com, amb la situació actual en què cada vegada hi ha més famílies que es ve molt malament poder pagar les taxes, va reduint-se, any rere any, el pressupost municipal. Recordeu que amb l’anterior Corporació els pressupostos pujaven a 1.200.000 euros i ara estem en uns 800.000 euros, que tan sols dóna per pagar llum pública, nòmines, serveis públics i poca cosa més.